תכנית הכשרה למנהלי ומפעילי צהרונים

מרכז הכשרה נח"ת מכשיר מנהלי ומפעילי צהרונים ברחבי הארץ.

תכנית ההכשרה פותחה מתוך הכרה והבנת המציאות הקיימת בעולם הצהרונים. התכנית ייחודית למרכז הכשרה נח"ת בשיתוף בית הספר לחינוך, היחידה לפיתוח מקצועי, אוניברסיטת  בר אילן. 

התוכנית מקנה ללומדים תכנים דרך שלושה שערי נח"ת: שער הניהול, שער החינוך ושער התכנים, במטרה להכשיר ולהקנות ידע מקצועי, פדגוגי וחוויתי להפעלת הצהרון.

התכנית מועברת על ידי מרצים מומחים בתחומם בעלי תואר ראשון ושני, במגוון תחומים כמו כישורי חיים, תנועה, פסיכולוגיה, תקשורת, ניהול תקציב, רצף לימודי, פדגוגיה, יצירה ועוד, בדגש על מודל ייחודי המלווה את התכנית בהלימה למעגל השנה – מודל ארבעת הרבעונים. פירוט התכנים בהמשך למסמך זה.

מודל ארבעת הרבעונים הינו מודל ייחודי, שפותח על ידי רונית בן יוסף, תומך בבניית תוכנית עבודה שנתית הוליסטית ואינטגרטיבית, ששמה את הילד במרכז התהליך.

הגישה על פיה מועברת תכנית ההכשרה למנהלי ומפעילי צהרונים – "מידע נלמד לידע מתנהג" – לימוד, אימון, מישוב במתודת חברותות ולמידת עמיתים.

מטרת העל שלנו להפוך את צוות עובדי הצהרונים לפרופסיה הרואה בהכשרה חלק חשוב ומשמעותי על מנת שילדנו יהיו בידיים מקצועיות ואוהבות, שההורים יצאו לעבודה בתחושת ביטחון ומוגנות ושמנהלי הצהרונים יהיו בעלי הכשרה מקצועית מחייבת.

קהל יעד – מנהלי ומנהלות צהרונים, מדריכים ואנשי חינוך המעוניינים להשתלב בעבודה בצהרונים.

 

הדיאלוג יוצא לאור

הדיאלוג מהווה את אחד היסודות המרכזיים ביצירת תשתית לעבודה משותפת ממקום של כבוד והקשבה. 

הדיאלוג תומך בקשר בין השותפים במערכת המשפחתית, החינוכית והקהילתית.

התוכנית מציעה כלים אופרטיביים בתחום התקשורת הבינאישית, במסגרתה לומדים ומתנסים בארגז כלים עשיר ומעשי, 

התומך בחיזוק הקשר בין כלל השותפים במערכת: צוותים חינוכיים, תלמידים והורים.

 

מודל ארבעת הרבעונים

מודל ארבעת הרבעונים הינו מודל ייחודי התומך בבניית תוכנית עבודה שנתית. התוכנית הוליסטית ואינטגרטיבית הרואה את הילד במרכז התהליך.

האמצעים שיתמכו ברציונל זה הם: נושאי מעגל השנה, עונות, חגים ונושאים שנתיים, בתמיכה ובליווי של היצירה הספרותית.

מוצעת אופציה להטמעה בסביבת העבודה.

 

לשחק את הסיפור

היצירה הספרותית מהווה הזדמנות ללימוד וחוויה עבור הילדים.

התוכנית תעניק כלים ישומיים, ייחודיים וחוויתיים כיצד להפעיל ילדים באמצעות היצירה הספרותית. 

במסגרת תוכנית זו יחשפו המשתתפים למגוון יצירות רחב המותאמות לעבודה אופרטיבית לאורך השנה.

ייחודיות היא שם המשחק

.בעידן של תחרות, מצויינות ומקצועיות הדבר המתבקש הוא לזקק ולהתוות את הייחדויות של המסגרת.
התהליך יכלול זיקוק ייחודיות ובניית תוכנית המטמיעה את הייחודיות ברמה הפדגוגית, הסביבתית והחברתית.
התוכנית מציעה ייעוץ וליווי אישי וקבוצתי.